Tuesday 20 September 2011

:: ku Sedekahkan al-Fatihah dan bacaan al-Quran.. ::



Bismillah..


19 September 2011, jam 4.10 petang di bumi Mu'tah bersamaan jam 8.10 malam di Malaysia. Seakan mimpi ngeri. Baru beberapa minit lelapkan mata, tone belaian ibu berlagu di telefon, tertera perkataan "my mom" calling. Dalam keadaan mamai, kedengaran suara adik bergetar mengkhabarkan bahawa abah sudah pergi menyahut seruan Ilahi. Sesuatu yang tak pernah dijangka akan terjadi. Lama saya diam. Berharap mampu untuk bertahan. Apa yang terdaya hanya mampu berdoa dari sini. Hanya bacaan al-Quran yang mampu saya sedekahkan dari kejauhan.


Redha dengan ketentuan-Nya, kenangan bersama arwah abah dari kecik, masih segar diingatan. Tidak pernah menyangka bahawa pelukan abah sebelum bertolak ke Kuala Lumpur pada pagi ahad, 11 September 2011 adalah pelukan yang terakhir...


Semoga roh arwah abah tenang di sana dan ditempatkan dikalangan mereka yang beriman.. Kepada sahabat-sahabat yang terbaca entry ini, sama-samalah kita sedekahkan al-fatihah buat Allahyarham Nordin bin Chik dan saudara-mara kita yang telah lama meninggal dunia.. Semoga doa dari kita tidak akan terputus buat mereka yang telah kembali menemuiNya. Kiranya giliran kita tiba menyusul selepas ini, mudahan ada yang sudi mendoakan kesejahteraan kita.


W'salam.

No comments: